Чи обов’язкова передача товару для перевірки?

Враховуючи жорсткі терміни, встановлені Законом РФ “Про захист прав споживачів” для виконання вимог споживача, у продавця, який отримав претензію, але не має можливості перевірити товар, суттєво зростають ризики допустити прострочення.

У випадках, коли споживачем складено претензію, але товар не передано, наполегливо рекомендуємо у письмовій формі, з посиланням на пункт 5 статті 18 Закону РФ “Про захист прав споживачів”, висловити клієнту готовність прийняти товар, провести перевірку якості, а також підтвердити намір, за наявності законних підстав негайно виконати вимоги споживача.

Відповідно до пункту 1 статті 406 Цивільного кодексу РФ <1> кредитор вважається простроченим, якщо він відмовився прийняти запропоноване боржником належне виконання або не вчинив дій, передбачених законом, іншими правовими актами або договором або які випливають із звичаїв ділового обороту або з суті зобов’язання, боржник було виконати свого зобов’язання.

<1> Відомості Верховної. 05.12.1994. N 32. У розділі ст. 3301; …; 05.12.2011. N 49 (ч. 1). ст. 7041.
У відповіді клієнту слід зазначити, що без ознайомлення з товаром продавець не має можливості перевірити факт наявності в апараті нестачі, встановити причини його виникнення та визначити обґрунтованість вимог споживача. Тому згідно зі статтями 406, 416 Цивільного кодексу РФ до передачі споживачем товару продавець не має об’єктивної можливості та правових підстав виконувати свої зобов’язання та не може нести відповідальність за прострочення виконання вимог клієнта.