Про забезпечення участі споживача у перевірці якості Чи повинен споживач брати участь у перевірці якості?

Як забезпечити участь споживача у перевірці якості?

Якщо перевірка проводиться в магазині в момент звернення споживача із претензією – проблем не виникає. Споживач зазвичай і так присутній при процедурі. Однак, як уже згадувалося, низка товарів для своєї перевірки потребує певної кваліфікації чи обладнання, тому такі товари направляються до авторизованих сервісних центрів.

Якщо споживач заявляє про своє бажання неодмінно брати участь у такій перевірці або наполягає на перевірці товару в магазині, йому слід пояснити, що працівники магазину не мають повноважень проводити дослідження товару і давати висновок щодо його технічного стану. Вони можуть лише зафіксувати несправність зі слів клієнта. При цьому та чи інша особливість роботи пристрою може бути недоліком. Крім того, продавець не є організацією, уповноваженою виробником на розкриття та розбирання товару, втручання у його конструкцію. Вчинення співробітниками магазину подібних дій згідно з умовами гарантії може спричинити відмову у подальшому гарантійному обслуговуванні. Тому перевірка якості товару протягом гарантійного терміну повинна проводитись уповноваженою виробником організацією – авторизованим сервісним центром (найменування, телефон та адреса сервісного центру), до якого продавець направить апарат.

Далі споживачеві слід пояснити, що його участь у перевірці якості може бути узгоджена безпосередньо з керівництвом сервісного центру, яке з урахуванням положень пункту 5 статті 18 Закону України “Про захист прав споживачів” не може відмовити йому в реалізації свого права.